آخرین عناوین

دوشنبه 3 خرداد 1395-17:17 کد خبر:24018

دیوار کوتاه محیط زیست:

تب جاده کشی به "پشت کوه" / وقتی فرماندار برای مدیر کل محیط زیست استان تعیین تکلیف می کند!

در تازه ترین رویارویی بین مسئولان ، فرماندار نکا از مدیر کل محیط زیست مازندران خواسته تا ظرف 48 ساعت برای شروع پروژه اقدام کند، که در نوع خود عجیب و بی مانند است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، تب جاده کشی از میان کوه و کمر و جنگل های بکر استان مازندران به آنسوی کوه های البرز ظاهرا خیلی داغ شده است.

یکی از تبلیغات اصلی انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حوزه های انتخابیه ای که  شرایط مرزی دارند در استان مازندران احداث جاده از این سمت کوه به آن سمت کوه است.

شهرستان های بابل، نور، نکا و بهشهر هرکدام در صدد ساخت این راه ها و توسعه آن به منظور رونق اقتصادی منطقه هستند.

اینکه واقعا کشیدن جاده از اطراف دامغان به نکا چه مقدار می تواند به مردم کمک کند جای بحث دارد اما چرا این تب داغ هر روز شعله ور تر می شود را باید ریشه یابی کرد.

در تازه ترین رویارویی بین مسئولان اجرایی و سازمان "بی دفاع" محیط زیست در مازندران، فرماندار شهرستان نکا طی نامه ای به شماره 8647/1/1423 از مدیر کل محیط زیست مازندران خواسته است تا ظرف 48 ساعت برای شروع پروژه اقدام و اعلام نتیجه گردد که در نوع خود بسیار عجیب  و بی مانند بوده است.

اینکه فرماندار یک شهرستان برای سازمان مستقلی در استان خط و نشان بکشد نه به نفع دستگاه های اجرایی استان است و نه رویه مناسبی برای پیشبرد امور محسوب می گردد. 

به هر حال قانونگذار با لحاظ کردن همه شرایط رای به اعلام نظر کارشناسی سازمان محیط زیست در امور مهمی همچون تخریب منابع طبیعی داده است و دخالت فرماندار که عملا در این پروسه نقش مشخصی دارد و از لحاظ قانونی نه حق اظهار نظر و نه حق تعیین ضرب العجل برای یک سازمان استانی را دارا می باشد در نوع خود کم نظیر است. 

به هر حال عدم حمایت مناسب از محیط زیست و نیروهای زیر مجموعه آن در کشور و به طبع آن در استان مازندران که از حساسیت بالایی برخور دار است در آینده باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیری به عرصه طبیعی استان خواهد شد.

لازم است تا مقامات اجرایی ، فرمانداران و دیگرمسئولان استان هم نسبت به شرح وظایف خود اطلاع کافی داشته باشند تا سازمان های استانی را زیر مجموعه خود فرض نکنند و با لحن آمرانه سخن نگویند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :